کاخ سفید، روز جمعه، اعلام کرد، وزارت خزانه داری مسئول اجرای تحریم های آمریکا علیه برخی کشورها از جمله ایران، به دلیل مرخصی کارمندان خود در پی تعطیلی دولت فدرال قادر به انجام «اساسی ترین فعالیت های خود» نیست.

به گزارش راسخون به نقل از تسنیم کاخ سفید، روز جمعه، در بیانیه ای اعلام کرد، وزارت خزانه داری این کشور که مسئول نظارت و اجرا بر تحریم های اعمال شدن آمریکا علیه برخی کشورها از جمله ایران و سوریه است، به دلیل مرخصی رفتن کارمندان آن در پی تعطیلی نهادهای دولت فدرال، قادر بر انجام «وظایف اساسی خود» در این باره نیست.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت:« این یکی از پیامدهای منفی تصمیم غیر ضروری نمایندگان جمهوریخواه مبنی بر تعطیلی فعالیت های دولت است.»

«وندی شرمن» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا هم، روز پنجشنبه، در جلسه کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد که عدم تصویب بودجه سبب شده است اعمال تحریم ها علیه ایران با مشکل مواجه شود.

از هفته گذشته و بدنبال عدم توافق رهبران احزاب دموکرات و جمهوریخواه در تصویب بودجه سال آینده آمریکا هزاران نفر از کارمندان دولتی بطور موقت از کار برکنار شده اند.

/111/